CITY TRIP || LONDEN

12:08


Het was 11 uur s’avonds toen we bij de opstapplaats moesten staan. We hadden van te voren al te horen gekregen dat we naar Londen gingen, zodat we ons geld konden wisselen voor ponden en eventueel wat in konden nemen tegen zeeziekte.
Dat hadden wij niet nodig dachten we…



We hadden allebei een rugzak mee met eten en drinken en een nekkussen zodat we in de bus konden slapen. Ik had die dag gewoon gewerkt van 7 tot 5 en was dus helemaal gesloopt. Ik heb dan ook tot aan Calais geslapen, Daan was daarin tegen de halve nacht wakker. Toen we op de boot zaten ging de tijd wel heel langzaam! Ik werd zeeziek en moest bijna overgeven. Ik heb best vaak op een boot gezeten en had daarom nooit verwacht zoveel last te zullen hebben van zeeziekte. Gelukkig was er al snel weer land in zicht. Toen begon de busreis vanaf de boot naar Londen. Daan heeft dat hele stuk lekker geslapen net als de rest van de mensen in de bus. Ik heb lekker genoten van het uitzicht haha.

Om 8 uur kwamen we in Londen aan. De buschauffeur reed even een rondje door Londen om alle toeristische hoogtepunten te laten zien. Daarna werden we ergens afgezet en konden we tot 7 uur lekker ons eigen ding doen.

Meestal plan ik een reis altijd al van te voren. Ik hou er namelijk van om een logische route te lopen en wil niks missen. Dit keer had ik het niet gedaan, het moest gewoon een gezellig dagje uit worden. Ook wist ik de weg al een klein beetje te vinden in Londen, omdat ik hier een week in een gastgezin heb gezeten. We besloten het ter voet te doen en niet elke keer de metro te pakken.

Tijdens het lopen kwamen we bijna alle hoogtepunten van Londen tegen. Denk bijvoorbeeld aan de BigBen en de Londen Eye. Aangezien we niet heel veel geld mee hadden genomen was het niet mogelijk om vele dingen van binnen te bezichtigen. We hadden namelijk ook nog een reis gepland staan voor Rome! Gelukkig hebben we alles kunnen zien. Ons tempo zit er altijd goed in en we houden van lekker door stappen. Ik ben niet iemand die overal uren bij kan gaan staan kijken. Ik vind 10 minuten vaak wel meer dan genoeg, tenzij er heel veel te zien is. Ik moet wel toegeven dat we uiteindelijk met de metro verder zijn gegaan. Ik kon echt niet meer. Het was namelijk een tijd geleden dat ik zoveel km heb gemaakt haha.
Toen we met de metro verder gingen hadden we alles al gezien en besloten we maar om te gaan winkelen. Na verschillende winkelstraten te hebben gezien en hier en daar wat te hebben gegeten en gedronken besloten we naar een park te lopen om daar even tot rust te komen. Maar wat we daar zagen…. We geloofde onze ogen niet!

Er stond een super grote kermis. Het leek wel een pretpark. Wat was het groot en wat hadden ze een stoere attracties. Ik ben een echte pretpark/kermis liefhebber en hou van alles wat hard en over de kop gaat. En dit park had het allemaal! Het was zo super cool! Helaas betaalde je voor de attracties bijna 10 pond. Dit vonden Daan en ik wel erg duur en daarom besloten we om alleen wat over de kermis heen te lopen. Wel hebben we er een lekkere beker warme chocomel met slagroom gedronken. Ook dat was niet goedkoop, we betaalde maar liefst 4 pond per bekertje! Maar het was dan ook wel de lekkerste chocomel die ik ooit heb gedronken haha.
Toen het eenmaal donker begon te worden zijn we weer aan onze weg terug begonnen. Wat is Londen mooi verlicht in de avond zeg. Buiten was het super donker, maar overal branden vrolijke lichtjes. Ook de Londen Eye en de BigBen waren super mooi verlicht. Daan en ik hebben nog even snel sleutelhangers gekocht bij een klein souvenir winkeltje voor onze verzameling!

Helaas zat de dag er toen echt op. We moesten weer even zoeken naar onze opstapplaats maar eenmaal gevonden konden we vrij direct in de bus stappen. We gingen weer met de boot terug. Dit keer geen last gehad van misselijkheid. De terug weg naar Utrecht hebben we weer heerlijk liggen slapen. Om 5 uur in de ochtend kwamen we weer aan.
Ik heb echt een super leuke dag gehad in Londen en zou het zo nog een keer over doen. Wel zou ik er dan voor kiezen om een stuk meer geld mee te nemen. Want het is natuurlijk ook wel leuk om alles van binnen te bekijken in plaats van overal langs te lopen en van buiten af te spotten. Londen is echt een prachtige stad. Super druk en ook erg duur. Neem daarom echt genoeg geld mee en wissel het vast in Nederland om! Je kunt online een metro kaart aanschaffen zodat je de hele dag door met de metro kunt reizen voor een bepaald bedrag. Regel dit van te voren want in Londen ben je een stuk duurder uit anders! Plan je route van te voren en kijk of er eventueel leuke extra’s te zien zijn in Londen. En als je van plan bent om alles te gaan bezichtigen. Neem dan ook een overnachting want dan heb je aan 1 dag echt niet genoeg haha!!

Heel veel liefs,
Robin


(Ik zeg op naar Rome <3)

You Might Also Like

1 reacties

  1. Super leuk dat je in Londen uit kwam! Ik zou graag eens naar Londen gaan, maar dan wel voor meerdere dagen

    BeantwoordenVerwijderen