LIFESTYLE || HOME IS WHERE THE HEART IS.

02:44

Na maanden hard werken is het dan eindelijk zover. Ons kleine huisje is helemaal af. Wat begon als een kale achtertuin is nu omgetoverd tot woonruimte voor mijn mini gezinnetje. Het was een hele klus, maar het resultaat mag er zeker wezen.

Papa druk bezig met het maken van de vloer.
Het bouwen was nog niet eens het meeste werk. In 1,5 week tijd stond de hele buitenkant, afgewerkt en al. 
de eerste muur 



Toen de eerste muur eenmaal stond gingen de daarop volgende muren steeds sneller. Het leek wel lopende band werk haha. Ook het dak hadden de mannen er al super snel opzitten.

Het raam is geplaatst.

Even alle wanden isoleren. 
Alle muren stonden overeind, het dak zat erop en het raam was geplaatst. Tijd om aan de binnenkant aan de slag te gaan. Alles werd geïsoleerd en daarna werden de muren weer dicht getimmerd, met osb osb platen en daar tegen aan kwamen weer gipsplaten. Dit was misschien nog wel het meeste werk haha. 


Nu begon eindelijk het leuke werk. Ik mocht namelijk gaan vertellen hoe ik het allemaal wilde hebben. Nou paps, doe maar alles helemaal wit en de baby kamer wil ik wel een andere kleur hebben en een behangetje. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn moeder en ik gingen samen de kleur roze uitzoeken voor op de baby kamer en ondertussen was mijn vader alles al aan het witten. Samen met mijn vriend ging ik dezelfde dag nog de vloer en het behang kopen. Ik wist gelukkig al direct hoe ik alles wilde hebben, dit scheelde dus een hoop zoek werk haha. 




Alles was mooi wit en heel erg licht en ruim. Er moesten alleen nog hoge plinten komen en dan was alles klaar. Ik mocht gaan winkelen voor de inrichting. Mijn babykamer had ik al gekocht. Dat was dus gewoon even van zolder halen en in elkaar zetten. De rest moest nog allemaal gekocht worden. Een slaapbank, een tv meubel, kasten noem maar op. Ik besefte me nu pas hoeveel geld het me uiteindelijk allemaal heeft gekost... Alles bij elkaar zijn we ruim €6500,- kwijt geweest. En dan moet ik zeggen dat nog niet alles af is. Mijn ouders hebben binnen namelijk ook alles moeten aanpakken om de doorgang naar ons huisje zo makkelijk mogelijk te maken. Hiervoor moesten 3 slaapkamers worden omgegooid, de badkamer worden aangepakt, de wc moest worden verplaats en uiteindelijk is er een heel washok en bijkeuken gekomen. Maar het eind resultaat is dit allemaal waard geweest. 

Woon- en slaapkamer

Ons knusse woonkamertje

Tv meubel

Wat decoratie

 Baby Kamer





Op het kamertje moet alleen nog even een muursticker geplakt worden. Maar deze moet even wachten tot ik bevallen ben aangezien het een naam sticker is en wij deze nog geheim houden. Ik ben super blij met het kamertje. Het is klein maar wel erg praktische. Zo heb ik alles wat ik nodig heb binnen hand bereik. Wel heeft onze kleine meid nog een heel grote kast in het halletje staan (groter dan die van papa en mama) vol met kleertjes, voeding, luiers en nog meer spulletjes. 

Ik ben benieuwd wat jullie van ons kleine huisje vinden. Misschien heb je nog een leuk idee voor in ons huisje. Laat dit dan gerust weten in de reacties!



You Might Also Like

0 reacties